30 Aralık 2019 Pazartesi

Ömer Seyfettin - Muayene

Muayene

Doktor- Buyurunuz efendim, neniz var?
Müşteri- Ah, efendim, çok fenayım.
(Sağ kaburgasını gösterir. Doktor kalkar. Kulağını bu gösterilen yere dayar. Dinler. Öksürük kumandasını verir, nefes aldırmaz. Sonra eliyle dokunur.)
D- Fakat tuhaf, mutlaka bir şey oldu. İyice düşününüz bakayım.
(Hasta elini şakağına kaldırır. Bir müddet düşünür.)
M- Ah, bir gün dalgın dalgın gidiyordum. Dörtnala koşan bir yük arabasının oku böğrüme çarptı.
D- Ya ne vakit?
M- Yedi sekiz ay var.
D- Ne? Yedi sekiz ay... Kazaya uğrayınca hiçbir şey yapmadınız mı?
M (Biraz düşündükten sonra)- Evet, yaptım.
D- Ne yaptınız?
M- Arabacıyı aşağı çektim. Altıma aldım. Polisler imdada gelinceye kadar dövdüm!
Diken, Sayı: 45, 4 Mart 1336/1920, s. 7


(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder