30 Aralık 2019 Pazartesi

Ömer Seyfettin - Yaşasın Dolap


Yaşasın Dolap

Bir Perdelik Komedi
Birinci Meclis / Ahmet
Ahmet Bey (Kendi kendine) - Aman ya Rabbi. Bakalım bu gidişle başımıza daha neler gelecek!
Vaktiyle ben ne idim, nasıl adamdım,
…ben hafiye idim.
Heyhat, işte bugün beni nezaretten kovdular
Beni tutacaklar, tevkif edeceklermiş.
Kaçtım. Doğru buraya, eve geldim. Ne yapayım...

İkinci Meclis / Ahmet, Bihter
Bihter - Başka türlü olmaz bey, kaçmalı.
Ahmet - Canım bir türlü senden ayrılmak da istemiyor.

Üçüncü Meclis / Ahmet Efendi (Yalnız)
[Ahmet] - Evet şimdi gitmeli, hemen gitmeliyim...
Bihter (Kendini zapt edemeyerek) - Eyvah mahvoldum, işte geldi.
Ahmet (Telâşla) - Geldi mi, kim, komiser mi?
Bihter (Kendini toplayarak) - Komiser ya, şüphesiz komiser, gördün mü?..
(Bihter dolabı açar, Ahmet Efendi fistanların arasına girer, kapak kilitlenir, bu sırada Hâmit Bey odaya girer.)

Sekizinci Meclis / Bihter, Hâmit, Ahmet
Hâmit - Ahmet Efendi evinde imiş diye işittim.
Bihter - Hayır efendim burada değil.
Hâmit - Vazifem her tarafı aramaktır hanım.
Bihter - Buyurun efendim, istediğiniz tarafı arayınız.
Hâmit - Diğer odaları da görmek isterim.
Bihter - Buyurunuz efendim.
(Yanı başındaki odaya geçerler... Orada Bihter’in heyecanlı sesleri işitilir.)
Ahmet Efendi (Dolapta kendi kendine) - Zavallı Bihter, nasıl heyecanlı heyecanlı soluyor, ah sevgili karıcığım, beni ne kadar sevdiğini işte şimdi anlıyorum.
(Beş dakika sonra Hâmit’le Bihter tekrar gelirler. Hâmit’in yüzü kızarmış, Bihter’in saçları bozulmuş!)
Hâmit - Vazifemin hüsn-i ifasına muavenetinizden dolayı teşekkür ederim hanım. Allahaısmarladık!..
Bihter - Uğurlar olsun komiser efendi.
Bihter - Hatırımızda olsun da yine birisi gelirse...
Ahmet - Evet yine dolaba saklanırım değil mi?.. Yaşasın dolap!..
(İkisi bir ağızdan) Yaşasın dolap!!!..
(Perde iner)
Haftalık Serbest İzmir, Sayı: 8, 24 Teşrîn-i sânî 1324 [7 Aralık 1908], s. 3-5.
Serbest İzmir, Sayı: 11, 4 Kânun-ı evvel 1324 [17 Aralık 1908], s. 4-6.
(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder