30 Aralık 2019 Pazartesi

Ömer Seyfettin - Pamuk İpliği

Pamuk İpliği

Matmazel Surpik Bagdeseryan: 19 yaşında
Behzat Bey: 26 yaşında
Hamparsum Rupenyan: 29 yaşında
Madam Bagdeseryan: 60 yaşında

Beyoğlu’nun dar, soğuk ve Levanten bir salonu.
Surpik - Demek daha bu kadar gençken izdivacı düşünüyorsunuz, ha?
Behzat - Zannettiğiniz kadar genç değilim ki...
…izdivacı itibarî bir yalan değil, içtimaî bir hakikat addederim.
İzdivaç hakkında sizin fikriniz ne?
Surpik - …beni son derece arzu eden ve ketum olan bir adama hemen muvafakat göstermek.
Behzat - Ne basit! Lâkin sizi arzu edeni ya siz sevmezseniz?
Surpik - Ben mi? Benim kendimin ehemmiyeti yoktur. Yalnız o beni sevsin, arzu etsin.
Behzat - Ve sizi son derece arzu ediyorum. Sizinle izdivaç edecek olursam tamamıyla mesut olacağım.
Surpik - Lâkin bu mümkün mü?
Behzat - Niçin mümkün olmasın?
Surpik - …bir Türkle izdivaç edemem. Bütün hayatımı, bütün istikbalimi şartsız, kayıtsız, bir erkeğin keyfine feda edemem...
…İhtimal birkaç tatlı sene geçireceğiz. Sonra... Mutlaka evvelki ihtiras, evvelki arzu sönecek. Ve beni terk edeceksiniz. “Hayır!” demeyiniz. Bu ezelî bir romandır ki hiçbir kelimesi değişmez.
(Mösyö Hamparsum Rupenyan!)
Behzat - Bu kim?
Surpik - Tuhaf tesadüf! Yakında nişanlanacağımı ümit ettiğim bir adam. Kayserili gayet zengin bir yağ tüccarının yegâne oğlu...
Genç Kalemler, C. 2, Sayı: 4, 13 Mayıs 1327 [26 Mayıs 1911], s. 64-67, 70-72.


(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder