30 Aralık 2019 Pazartesi

Ömer Seyfettin - Uçurumun Kenarında


Uçurumun Kenarında

Dün seni gördüm.
Söyle, nereye gidiyordun?

Bindiğin araba Taksim’e doğru uçtu.
…senin gibi zavallı kızları bu kapana sürükleyen süs aşkıdır.

Evet, kadın kalbi birdir. Beni okuttular. Ama son derece fakirdik
…İpek çoraplı kadınları gördükçe yüreğim cız ederdi.
…artık bir terzi idim.
Terzihane şıklığıma mükâfat beni manken yaptı.

Senin de ruhunu tanıyorum. Her kadın gibi sen de bu giyinmek ihtiyacıyla uçurumun kenarında yürüyorsun.

Seni de manken yapalım. En güzel esvapları giy. Fakat namusunu kaybetme, olur mu Raikacığım?

Ömer Seyfettin-Mehmet Rauf: Uçurumun Kenarında-Fedai – Hikâye Külliyatı, Sayı: 8, Matbaa-i Orhaniye, İstanbul, [1919?], s. 3-6.

(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder