26 Ocak 2020 Pazar

Ömer Seyfettin - Apandisit

Apandisit

Akşam yemeğinde erik hoşafı vardı.
Gece yatakta uyuyamadım ve karar verdim ki ağzımdan eksik çıkan bu hain çekirdeği ben yutmuşum...

Duyduğum bu sarih evcaı teşhis ettirmek ve ameliyata hazırlanmak için dostum ‘S...’in muayenehanesine gidiyordum.
Bit-tesadüf önünden geçtiğim lokantanın içine baktım. Operatör orada idi.
“Sevgili doktor! Kirazlarınızın çekirdeklerini ne yaptınız?”
“Oo, monşer!.. Yuttum!” dedi.
“İyi ama, apandisitten hiç korkmuyor musunuz?..”
“Ne apandisiti? Azizim o eski nazariye, hiç kiraz çekirdeğinden apandisit olur mu?..
Piyano, Sayı: 11, 25 Teşrîn-i evvel 1326 [8 Kasım 1910], s. 128-129.


(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder