26 Ocak 2020 Pazar

Ömer Seyfettin - Doğuran Ev

Doğuran Ev

... Ben Kadıköyü’nde büyüdüm. O vakitler mahalle bile yoktu! Tek tük evler...
Rum komşumuzla münasebetimiz…
Annemin evini karşılık göstererek evvelâ dört beş lira faizle borç aldım. Onunla yanımızda şu birinci evi yaptırdım. Daha ertesi sene yeni yaptığım evi karşılık göstererek aldığım para ile ikinci evi yaptırdım. Daha ertesi sene ikinciyi göstererek üçüncüyü... Daha öbür seneye üçüncüyü göstererek dördüncüyü... İşte hep böyle... Dört sene evvel birinci ev faizle borcunu ödedi. Üç sene evvel ikinci ev de ödedi. Her sene bir ev yaptırıyorum. On dört senedir yaptırdığım evler de yaşlarına göre borçlarını bitirerek iratlarını tamamıyla bana bırakıyorlar.
Herkes İçin İçtimaiyat -Birinci Kitap: Ticaret Ve Nasip, Türk Yurdu Kitaphanesi Yay., Resimli Kitap Matbaası, İstanbul, [tarihsiz, 1914] s.17-23.



(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder