26 Ocak 2020 Pazar

Ömer Seyfettin - İlk Düşen Ak

İlk Düşen Ak

“Güneşin altında yeni ne vardır?” Hiç!

Saçlarımı tararken şakağımın ta ucunda ansızın bir ak gördüm. Bir ak...
Geçen otuz senenin otuz saniyeden hiç farkı var mıydı?
Hayatta bu kadar ehemmiyetsiz hadiseler var ki, bizde pek derin intibalar bırakır. Bir “hiç” yıllarca yürüdüğümüz yolu değiştirebilir.
…millî sanatı aramağa başladım. Bursa’ya, Konya’ya seyahatler ettim.
Türk sanatının esas hatlarını ararken şedit bir milliyetperver olmağa başladığımı seziyordum.

İlk ak saç... Hissetmeyeyim. Düşüneyim haydi: Demek ihtiyarlığa doğru dönüyorum?
“Evet, evlenmeliyim.”
“Daha ne bekliyorum?”
“Hayat yalnızken pek kederlidir. İnsan çift oldu mu, bu hayat daha lâtif olur. Üçleşince hayat pek tatlıdır.”

İfham, Sayı: 113, 23 Teşrîn-i sânî [Kasım] 1335/1919, s. 3-4.


(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder