26 Ocak 2020 Pazar

Ömer Seyfettin - Baharın Tesiri

Baharın Tesiri

Ah, gençlik sabahları!
Geceden uyanık kalmış çılgın bir bülbülün uzaktan feryadını işittim.
Yavaş yavaş Çiftehavuzlar’a indim.
Taksim’i, Harbiye’yi, Nişantaşı’nı, Şişli’yi, karışık fakat tatlı tahayyüller içinde geçtim.
Mühendis Sermet’e rast geldim.
“Bize gidelim. Bugün bir çay veriyoruz!” dedi.
Karısını eskiden tanıyordum (Mediha)
Baktım Mediha’yı gördüğümün ertesi günü yazmağa kalktığım mektubun müsveddesi! Oh ya Rabbi! İyi ki göndermemişim! Camsap imdada yetişmiş, vakit bulamamışım! Yoksa ne gülünç olacaktım! Benim gibi saçlı sakallı bir adamın on yedi yaşında bir züppe gibi aşk mektubu yazması ne rezalet!

Büyük Mecmua, Sayı: 7, 8 Mayıs 1335/8 Mayıs 1919, s. 108-110.


(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder