26 Ocak 2020 Pazar

Ömer Seyfettin - İffet

İffet

Ömer Seyfettin Bey vefatından on gün evvel bu hikâyeyi Diken’e getirmişti,
O sene Hicaz’da dehşetli bir kolera vardı. Belki günde iki yüz hacı gömüyorduk.
Kapıdan gayet korkunç derecede çirkin, siyah bir Arap karısı girdi. Beni etekledi. Ne istediğini sordum. Para, ev, yemek, ilâç...
‘Hiç, hiçbir şey istemem!’ dedi.
‘Eey o hâlde!’ diye yüzüne baktım.
‘Yalnız, lütfediniz, ben ölürsem cenazemi erkeklerin çukuruna attırmayınız.’
‘Bacı! Hiç korkma’ dedim, ‘kızlığına bir şey olmaz. İnşallah yaşarsın. Ölürsen erkekler korksun. Sana ne?..’
Arap birdenbire şahlandı. Yüzüme ‘Tüh, utanmaz herif!’ diye tükürdü.

Diken, Sayı: 47, 1 Nisan 1336/1920, s. 6.

(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder