26 Ocak 2020 Pazar

Ömer Seyfettin - Kesik Bıyık

Kesik Bıyık

“Darwin” denilen herifin sözüne inanmalı. Evet, insanlar mutlaka maymundan türemişler! Çünkü işte neyi görsek hemen taklit ediyoruz; oturmayı, kalkmayı, içmeyi, yürümeyi, durmayı, hâsılı, hâsılı her şeyi...

Ben de taklitçinin biriyim,
Altı yedi sene evvel, gördüm ki herkes bıyıklarını Amerikanvari kesiyor. Benim de hemen kestirdiğimi tabiî tahmin edersiniz.
“Ah hain alçak! Artık benim evlâdım değilsin!” dedi.
“Niçin anneciğim?” dedim.
“Niçin mi?” diye inledi, “hani bıyıkların?”
Ben her ne kadar bu rezaleti sırf taklitçilik yüzünden, hem âdeta haberim olmadan yaptığımı anlatmağa kalktımsa da hiç para etmedi.
Babam hızla içeri girdi. Ben hâlâ ellerimle bıyıklarımı kapalı tutuyordum. Bastonunu havada savurarak “Aç bakayım ellerini...” diye haykırdı.
Babam son sözünü söyledi. Beni reddetti. Evden kovdu.
Gözüm hoca efendiye kaçtı. Dikkat ettim. Dik dik bana bakıyor...
“Sizin gibi şık gençleri sünnetli görmek bizim için en büyük bir iftihardır!” dedi...
“İşte bıyıklarınızı kestirmişsiniz ya oğlum” dedi. “Bu sünnet-i şerif değil midir?”

Diken, Sayı: 4, [tarihsiz, 12 Kânun-ı evvel 1334/12 Aralık 1918?], s. 6.


(Özet değildir)
Ömer Seyfettin, Bütün Hikâyeleri (Hazırlayan: Hazırlayan: Nâzım Hikmet Polat), Yapı Kredi Yayınları, 2. Baskı, 2015, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder